Hoe open ik de motorkap van de Renault Twingo 3 (de nieuwe uit 2014)?

Mason van der Laan

Je hebt een motoroliekoeler nodig. De oliekoeler is het doosje in de oliedop, het ziet er meestal uit als een grote ventilator aan de rechterkant van de motor. Het heeft een rubberfilter, je trekt dit eruit met een kleine schroevendraaier en opent de kap. Binnen is er een grote plastic behuizing met de olie, en het is een grote puinhoop! En de oliekoeler is erg duur.

Deze keer heb ik besloten om te zien hoeveel het kost.

De prijs voor een 5 liter oliekoeler voor de Renault Twingo 3 (2014 modeljaar) is 6500€. Voor 5 liter benzine is het 5.900€. En hier zijn de resultaten: De motorolie is zo licht, dat ik het helemaal niet zie! Ik had een aantal andere tests: ik probeerde het te openen, maar het is me niet gelukt. De olie heeft een luchtgat, maar geen vacuüm. Er zit geen olie in de oliekoeler! Wat is het probleem? De olie is de lichtste olie die ik heb getest. En het is erg dik. Motorolie voor grasmaaier of trilplaat identiek? Het ziet er heel vreemd dat de oliekoeler heeft zo'n laag vacuüm! Maar wat is de oplossing? We moeten iets als dit toevoegen: Het is gemakkelijker om de motorolie schoon te maken, om het lichter te maken. Dus voegde ik wat waterstofperoxide aan de olie (de oliekoeler is gevuld met waterstofperoxide), om de olie schoner te maken! Maar ik heb de olie ook dikker gemaakt, door wat maïzena te mengen met de olie. Zo werd de oliekoeler in mijn auto gezet (de auto is al schoongemaakt, maar daar zullen we het later over hebben). De oliekoeler. De auto wordt op deze manier gereinigd: Het maïzena dat wordt gemaakt wordt gemengd met een deel van de waterstofperoxide. Dus nu is de olie schoner gemaakt. Dit is het probleem met motorolie. Sommige mensen denken dat waterstofperoxide maakt de olie schoner, anderen zeggen dat het zorgt ervoor dat de olie te zwellen en wordt dikker. Maar er zijn een aantal dingen die kunnen worden gezegd over motorolie. Hier is wat ze zijn, net zoals ik altijd zeg: Het eerste deel is: Hoeveel olie zit erin? Dit is het voor de hand liggende deel van de vergelijking. Olie is een mengsel van koolwaterstoffen. Alle verschillende verbindingen van natuurlijke of synthetische oliën zijn aanwezig in het. De meeste motorolie heeft een zeer kleine hoeveelheid oliën die natuurlijk of synthetisch zijn. Als we praten over verschillende soorten motorolie, hebben we het over verschillende percentages van oliën. Bijvoorbeeld, synthetische olie is zeer dicht bij het werkelijke gewicht van de olie. Daarom zijn synthetische oliën zeer nuttig voor toepassingen zoals motorolie voor motoren met zeer dunne wanden, zoals een airconditioner of een grasmaaier. In deze situaties is er geen behoefte aan synthetische oliën in motoroliën voor deze toepassingen. Het probleem is wanneer een motor gaat worden gereden voor langere tijd. Wanneer de motor draait en het heeft niet de olieniveaus hoog genoeg, of het heeft een hoog oliepeil in een motor dat de olie is zeer laag in, dan wordt het erg moeilijk om de prestaties die we willen handhaven. Dus de motor zal draaien met lage olieniveaus in dit soort toepassingen, en dat is waar synthetische oliën hebben een goed voordeel, want er is niet veel van een degradatie in de olie.. Kijk ook naar de motorolie getuigenis.